20.04.2023
"Użyczanie CKZ” może stanowić dodatkowe źródło dochodu posiadacza Certyfikatu.
Obowiązujące przepisy pozwalają na pełnienie funkcji zarządzającego transportem
w innych przedsiębiorstwach.
Często jednak pytacie jak uniknąć kar nakładanych na zarządzającego transportem,
jakie zapisy w umowie dodać, aby nie płacić mandatów.
Wysokość mandatu na może wynieść od 200 zł do 2000 zł za jedno naruszenie,
maksymalnie 3000 zł przy jednej kontroli na drodze.
- Zgodnie z rozp. 1071/2009 zarządzający transportem ma obowiązek
„w sposób rzeczywisty i ciągły zarządzać operacjami transportowymi przedsiębiorcy”.
Teoretycznie można się umówić z przedsiębiorcą na zwrot pieniędzy za nałożone mandaty,
ale nie zabezpieczy to przed utratą dobrej reputacji, do której może dojść już w wyniku
nałożenia 2 mandatów lub wydania 2 decyzji administracyjnych o nałożeniu kary za tzw. najpoważniejsze naruszenia.
Zanim dojdzie do utraty dobrej reputacji prowadzone jest postępowanie, w trakcie którego można wykazać,
że zarządzający nie miał wpływu na powstanie naruszeń, ale trzeba to udowodnić.
Po utracie dobrej reputacji posiadacz Certyfikatu traci uprawnienia do pełnienia funkcji zarządzającego
transportem co najmniej na rok.
Po tym czasie musi ponownie przystąpić do egzaminu państwowego lub przejść co najmniej 3 miesięczna
szkolenie mające na celu potwierdzenie jego kwalifikacji.
Listę najpoważniejszych naruszeń określa załącznik nr 1 do rozporządzenia 2016/406 i należą do nich min.:
1. Posługiwanie się przez kierowcę kartą kierowcy, która nie jest jego własną kartą (uznawane za prowadzenie pojazdu bez karty kierowcy).
2. Korzystanie z nielegalnego urządzenia, które może zmieniać zapisy tachografu.
3. Kierowanie pojazdem bez ważnego poświadczenia przeprowadzenia
badania zdatności do ruchu drogowego wymaganego przez prawo UE.
4. Nieutrzymywanie pojazdu w stanie zapewniającym bezpieczeństwo i w stanie zdatności
do ruchu drogowego powodujące bardzo poważną usterkę układu hamulcowego, połączeń układu kierowniczego, kół/opon, zawieszenia lub podwozia lub innego
wyposażenia mogącą spowodować bezpośrednie zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego prowadzące do podjęcia decyzji o unieruchomieniu pojazdu
5. Przewóz pasażerów lub towarów bez posiadania ważnego prawa jazdy
6. Transport towarów niebezpiecznych w sposób zakazany lub przy użyciu niezatwierdzonych środków zabezpieczających,
tym samym stanowiący zagrożenie życia lub środowiska w takim stopniu, że prowadziłoby to do podjęcia decyzji o unieruchomieniu pojazdu.
7. Przewóz towarów bez posiadania ważnej licencji wspólnotowej (np.: brak licencji, licencja została sfałszowana, wycofana, wygasła itp.).
Chcesz podnieść swoje kwalifikacje?
Zapraszamy na szkolenie:
https://akademia-transportowca.elms.pl/produkt/szkolenie-dla-zarzadzajacych-transportem137124678/##D##T_blankhtps://akademia-transportowca.elms.pl/produkt/szkolenie-dla-zarzadzajacych-transportem137124678/https://akademia-transportowca.elms.pl/produkt/szkolenie-dla-zarzadzajacych-transportem137124678/
"Użyczanie CKZ” może stanowić dodatkowe źródło dochodu posiadacza Certyfikatu.
Obowiązujące przepisy pozwalają na pełnienie funkcji zarządzającego transportem
w innych przedsiębiorstwach.
Często jednak pytacie jak uniknąć kar nakładanych na zarządzającego transportem,
jakie zapisy w umowie dodać, aby nie płacić mandatów.
Wysokość mandatu na może wynieść od 200 zł do 2000 zł za jedno naruszenie,
maksymalnie 3000 zł przy jednej kontroli na drodze.
- Zgodnie z rozp. 1071/2009 zarządzający transportem ma obowiązek
„w sposób rzeczywisty i ciągły zarządzać operacjami transportowymi przedsiębiorcy”.
Teoretycznie można się umówić z przedsiębiorcą na zwrot pieniędzy za nałożone mandaty,
ale nie zabezpieczy to przed utratą dobrej reputacji, do której może dojść już w wyniku
nałożenia 2 mandatów lub wydania 2 decyzji administracyjnych o nałożeniu kary za tzw. najpoważniejsze naruszenia.
Zanim dojdzie do utraty dobrej reputacji prowadzone jest postępowanie, w trakcie którego można wykazać,
że zarządzający nie miał wpływu na powstanie naruszeń, ale trzeba to udowodnić.
Po utracie dobrej reputacji posiadacz Certyfikatu traci uprawnienia do pełnienia funkcji zarządzającego
transportem co najmniej na rok.
Po tym czasie musi ponownie przystąpić do egzaminu państwowego lub przejść co najmniej 3 miesięczna
szkolenie mające na celu potwierdzenie jego kwalifikacji.
Listę najpoważniejszych naruszeń określa załącznik nr 1 do rozporządzenia 2016/406 i należą do nich min.:
1. Posługiwanie się przez kierowcę kartą kierowcy, która nie jest jego własną kartą (uznawane za prowadzenie pojazdu bez karty kierowcy).
2. Korzystanie z nielegalnego urządzenia, które może zmieniać zapisy tachografu.
3. Kierowanie pojazdem bez ważnego poświadczenia przeprowadzenia
badania zdatności do ruchu drogowego wymaganego przez prawo UE.
4. Nieutrzymywanie pojazdu w stanie zapewniającym bezpieczeństwo i w stanie zdatności
do ruchu drogowego powodujące bardzo poważną usterkę układu hamulcowego, połączeń układu kierowniczego, kół/opon, zawieszenia lub podwozia lub innego
wyposażenia mogącą spowodować bezpośrednie zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego prowadzące do podjęcia decyzji o unieruchomieniu pojazdu
5. Przewóz pasażerów lub towarów bez posiadania ważnego prawa jazdy
6. Transport towarów niebezpiecznych w sposób zakazany lub przy użyciu niezatwierdzonych środków zabezpieczających,
tym samym stanowiący zagrożenie życia lub środowiska w takim stopniu, że prowadziłoby to do podjęcia decyzji o unieruchomieniu pojazdu.
7. Przewóz towarów bez posiadania ważnej licencji wspólnotowej (np.: brak licencji, licencja została sfałszowana, wycofana, wygasła itp.).
Chcesz podnieść swoje kwalifikacje? Zapraszamy na szkolenie: https://akademia-transportowca.elms.pl/produkt/szkolenie-dla-zarzadzajacych-transportem137124678/##D##T_blankhtps://akademia-transportowca.elms.pl/produkt/szkolenie-dla-zarzadzajacych-transportem137124678/https://akademia-transportowca.elms.pl/produkt/szkolenie-dla-zarzadzajacych-transportem137124678/