Kiedy Zarządzający Transportem utraci certyfikat, dobrą reputację, lub już w tym momencie nie spełnia wymagań GITD.
Dlaczego jest coraz więcej kontroli w firmach transportowych z tego powodu?
Czego nie powiedział Tobie zarządzający transportem?
A może warto sprawdzić zarządzającego wpisując imię i nazwisko na dole tej strony
https://kreptd.gitd.gov.pl/
Trochę teorii:
Warunki obejmują następujące wymogi:
a) dobrej reputacji zarządzającego transportem lub przedsiębiorcy transportowego nie podważają żadne poważne zarzuty, takie jak wyroki skazujące lub sankcje za popełnienie poważnego naruszenia obowiązujących przepisów krajowych w następujących dziedzinach:
(i) (ii) prawo handlowe; prawo upadłościowe;
(iii) płace i warunki zatrudnienia w zawodzie;
(iv) prawo o ruchu drogowym;
(v) odpowiedzialność zawodowa;
(vi) handel ludźmi lub narkotykami;
również muszą spełniać
b) zarządzający transportem lub przedsiębiorca transportowy nie zostali, w jednym lub kilku państwach członkowskich, skazani za poważne przestępstwo ani nie nałożono na nich sankcji za poważne naruszenie przepisów wspólnotowych dotyczących w szczególności:
(i) czasu prowadzenia pojazdu i odpoczynku kierowców, czasu pracy oraz instalacji i używania urządzeń kontrolnych;
(ii)maksymalnej masy i wymiarów pojazdów użytkowych w ruchu międzynarodowym;
(iii)kwalifikacji wstępnej i ustawicznego kształcenia kierowców;
(iV)badań technicznych w celu dopuszczenia pojazdów użytkowych do ruchu, w tym obowiązkowych badań technicznych pojazdów silnikowych;
(v)dostępu do rynku międzynarodowych przewozów drogowych rzeczy lub, w odpowiednim przypadku, dostępu do rynku przewozu drogowego osób;
(vi)bezpieczeństwa w drogowym przewozie towarów niebezpiecznych;
(vii) instalacji i używania ograniczników prędkości w nie których rodzajach pojazdów;
(viii) praw jazdy;
(ix) (x) 2. dostępu do zawodu; transportu zwierząt. Od czasu wprowadzenia wspólnych wymagań w dostępie do zawodu przewoźnika drogowego czy to krajowego czy międzynarodowego upłynęło ponad 2 lata. Wprowadzając Pakiet Mobilności polskie ministerstwo zobowiązało się wprowadzić system kontroli i nadzoru nad firmami transportowymi, w systemie tym zbierane są następujące dane do użytku publicznego jak i nie widocznie publicznie: Wystarczy, kilka NN - najpoważniejszych naruszeń aby w firmie uruchomić procedurę administracyjną, a potem dla osoby zarządzającej wszcząć procedurę utraty dobrej reputacji. Dość częstym przypadkiem jest również brak aktualizacji osób zarządzających w bazach GITD - https://kreptd.gitd.gov.pl/ Warto zainteresować się czy osoba Zarządzająca w naszej firmie spełnia wymagania, nie przekroczyła określonych limitów, czy nie toczy się w innych firmach wobec nich postępowanie. Masz certyfikat, jesteś osobą zarządzającą transportem, obawiasz się o utratę papierów, w wyniku działań kierowców, zapraszamy do kontaktu. tel. 534-512-770 Regularnie będziemy dostarczać Tobie raporty kontrolne określające ryzyka kontroli w firmie. Współpracujemy z firmą Logisat, które wprowadziło narzędzia do zabezpieczania ryzyka w zarządzaniu taborem i kierowcami w firmach transportowych. Poznaj systemy od Logisat - oszczędzaj czas i pieniądze
A może warto sprawdzić zarządzającego wpisując imię i nazwisko na dole tej strony
https://kreptd.gitd.gov.pl/
Trochę teorii:
Warunki obejmują następujące wymogi:
a) dobrej reputacji zarządzającego transportem lub przedsiębiorcy transportowego nie podważają żadne poważne zarzuty, takie jak wyroki skazujące lub sankcje za popełnienie poważnego naruszenia obowiązujących przepisów krajowych w następujących dziedzinach:
(i) (ii) prawo handlowe; prawo upadłościowe;
(iii) płace i warunki zatrudnienia w zawodzie;
(iv) prawo o ruchu drogowym;
(v) odpowiedzialność zawodowa;
(vi) handel ludźmi lub narkotykami;
również muszą spełniać
b) zarządzający transportem lub przedsiębiorca transportowy nie zostali, w jednym lub kilku państwach członkowskich, skazani za poważne przestępstwo ani nie nałożono na nich sankcji za poważne naruszenie przepisów wspólnotowych dotyczących w szczególności:
(i) czasu prowadzenia pojazdu i odpoczynku kierowców, czasu pracy oraz instalacji i używania urządzeń kontrolnych;
(ii)maksymalnej masy i wymiarów pojazdów użytkowych w ruchu międzynarodowym;
(iii)kwalifikacji wstępnej i ustawicznego kształcenia kierowców;
(iV)badań technicznych w celu dopuszczenia pojazdów użytkowych do ruchu, w tym obowiązkowych badań technicznych pojazdów silnikowych;
(v)dostępu do rynku międzynarodowych przewozów drogowych rzeczy lub, w odpowiednim przypadku, dostępu do rynku przewozu drogowego osób;
(vi)bezpieczeństwa w drogowym przewozie towarów niebezpiecznych;
(vii) instalacji i używania ograniczników prędkości w nie których rodzajach pojazdów;
(viii) praw jazdy;
(ix) (x) 2. dostępu do zawodu; transportu zwierząt. Od czasu wprowadzenia wspólnych wymagań w dostępie do zawodu przewoźnika drogowego czy to krajowego czy międzynarodowego upłynęło ponad 2 lata. Wprowadzając Pakiet Mobilności polskie ministerstwo zobowiązało się wprowadzić system kontroli i nadzoru nad firmami transportowymi, w systemie tym zbierane są następujące dane do użytku publicznego jak i nie widocznie publicznie:
- firmę i formę prawną przedsiębiorcy
- adres jego siedziby
- nazwiska osób zarządzających
- rodzaj zezwolenia, liczbę pojazdów i wypisów, dane szczegółowe firm
- liczbę, kategorię i rodzaj poważnych naruszeń, zgodnie z art. 6 ust. 1, które doprowadziły do skazania lub nałożenia sankcji w ciągu ostatnich dwóch lat.
- nazwiska osób, które zostały uznane za niezdolne do kierowania operacjami transportowymi przedsiębiorcy do czasu przywrócenia dobrej reputacji.